onsdag 1 maj 2013

Min berättelse om den bästa dagen i mitt liv 23/4-13.

Den 23/4-13 gick min dröm i uppfyllelse, jag skulle få se Justin Bieber för allra första gången.
När jag kom till stockholm vid 12 tiden så bestämde jag och mamma att gå till Grand Hotell där Justin bodde för att se hu många som var utanför. När vi väl var framme så var det ca. 100 stycken skrikandes fans utanför hotellet. Men helt plötsligt säger min mamma att vi ska gå in och ta en "fika", jag protesterade i början men sen så sa jag okej. Men när vi hade kommit innanför dörrarna till Grand Hotell säger min mamma att detta var hotellet vi skulle bo på.
Jag blev helt chockad, vi checkade in och gick till vårt rum. Sedan efter det gick vi ner och åt lunch.
När jag var klar tänkte jag gå upp till rummet och fixa mig inför konserten men vem möter jag inte i korridoren? Jo, jag möter Kenny Hamilton och Dan Kanter och efter dom kommer många från Justin's crew och dansgrupp.
Dan och Kenny hälsar glatt och fortsätter ner till lobbyn. Jag trodde att jag skulle få hjärtattack.
Men jag fortsatte upp till rummet för att vakterna sa att man inte fick vara i korridoren/lobbyn och "hänga" men vakterna var verkligen inte trevliga usch.
När jag var klar började vi röra oss mot Globen, när vi va framme kom vi direkt in och tog platser i Golden Cirkle. Vi ficka vänta i ca. 2 timmar innan Justin stod på scenen. Men när han väl var där uppe så kändes det som att man var i himmelen han sjöng underbart, och han var snygg som vanligt.
När konserten var slut blev det lite kaotiskt i tunnelbanan haha.
När vi var framme i Grand hotell igen så åt vi kvällsmat, jag gick upp men mamma stannade i baren en stund.
Men när mamma kommer upp ser hon lite ovanligt glad ut så jag frågar vad som har hänt. Hon tar fram ett plektrum och säger att hon träffade Dan när han kom ut från hissen vi åker upp med! Dom pratade om konserten en stund och hon nämnde att jag älskade den. Han gav henne plektrumet och sa att hon skulle ge det till mig! Jag blev jätte lycklig när hon berättade allt.
Nästa morgon gick vi ner åt frukost, jag gick upp som vanligt men denna gången kommer Dan ut från sitt hotell rum med frukostvagnen. Han började prata med mig men jag var helt i chock så han skrattade lite, han stod där i pyjamas 5 rum ifrån mitt. Jag var också jätte hes när jag pratade med honom så det gjorde saken lite mer pinsam. Sen när han säger hejdå började jag mot mitt rum men när jag går förbi honom när han nästan stängt dörren hör jag en flickröst, jag tror det var hans tjej men är inte riktigt säker.
När vi checkade ut så var det som vanligt ca 50-100 stycken Beliebers utanför hotellet men helt plötsligt frågar dom mig om jag hade sett Justin, jag sa nej men dom sa emot. Det slutade med att 5 tjejer ville röra min hand för att jag tydligen hade "träffat" Justin haha.
Men jag har träffat och gjort och varit med om mer än vad jag trodde jag skulle göra!
Men nu kan jag dö lycklig det här var bästa dagen i hela mitt liv!






Ni alla ska bara veta hur mycket detta betyder för mig, det ät helt sjukt. 
- Emilia


1 kommentar:

  1. ÅHHHH DÖR JUUUU ville också bo på Grand Hotel!!!! dörrrr!!!! har också träffat Dan men inte sådääär, utan bara innan jag hade m&g!

    s: TACK! :D MEn vaaa NEEEJ jag liknar inte Kenza, men om du tycker det så TACK TACK TACK!!! :D kram!

    SvaraRadera

Ask us something.