onsdag 15 maj 2013

8 maj bästa dagen i mitt liv!

För exakt en vecka sedan var jag och kollade på 1D med Vilma. Vilmas pappa körde hela vägen till Stockholm fram och tillbaka. Vi åkte ungefär vid 11, halv 12. Vi kom fram ungefär vid 4, 5 tiden.
Vi gick direkt till arenan för att dom släppte in kl 6. Kollade runt lite och köpte lite one direction saker.
Sen när vi väl kom in efter att ha köat i ungefär 1 timma.. så gick vi till våra platser. Hjälp va stor arena va! Vi satt rätt långt upp, jag har aldrig varit så höjdrädd i hela mitt liv! Sen vid halv 8 började förbandet...
STOR besvikelse! Det var någon tjej kommer inte ihåg vad hon heter men tydligen var hon bara 13 år.
Hälften av låtarna hon sjöng var inte hennes.. Hon sjöng ungefär i en halvtimme tills 8. Sen var det reklam i ungefär en halv timme. Sen äntligen vid halv 9 kom dom! Aldrig gråtit så himla mycket i hela mitt liv, det var helt magiskt. Har fortfarande inte fattat att jag har sätt dom live. Dom sjöng så helt underbart! Dom sjöng både låtar från up all night och take me home. Sen så i slutet satte Niall på sig en Sverige tröja och Harry tog ut en Sverige flagga! Sen när det var slut stod folk och grät överallt!
Jag och Vilma fick skynda oss ut för att slippa all kö och leta efter Vilmas pappa.
Sen började bil resan hem... Konserten var slut vid 11, ungefär vid kvart över 12 började vi åka hem. Vid 6 på morgonen var vi hemma igen...! Det var en lååång hemresa!


-Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ask us something.